Je werkkamer inrichten

Je werkkamer is de plek waar je je beste en meeste werk verzet. De plek waar je je concentreert en sprongen maakt. Maar hoe kun je je werkkamer inrichten, zodanig dat je er optimaal kunt werken? Dat is voor iedereen anders en afhankelijk van je prioriteiten. Wij geven je tips om jouw werkkamer inrichten zo efficiënt mogelijk te doen.

Een opgeruimde werkkamer, een opgeruimd hoofd

Een opgeruimde ruimte, een opgeruimd hoofd. Om snel en efficiënt te kunnen werken wil je zo min mogelijk spullen laten rondslingeren. Zorg dat alles een eigen plekje heeft en dat er voldoende opbergruimte is. Gebruik kasten die dicht kunnen of maak in open kasten gebruik van dozen. Hoe minder losse spullen je ziet liggen, hoe opgeruimder het aanvoelt. Zo kun jij je optimaal concentreren; alles heeft immers een plek.

Een werkplek thuis zelf inrichten

Gebruik een groot bureau en let op de plaatsing

Hoe kleiner de ruimte om je heen, hoe voller het voelt. Gebruik daarom een groot bureau, het liefst met een ladekastje in de buurt. Zet de meest noodzakelijke spullen op je bureau, en berg de spullen die je minder vaak nodig hebt in het kastje op. Zo heb je alles bij de hand, maar slingert het niet om je heen. Dit bevordert je productiviteit en concentratie. De plaatsing van je bureau is daarbij ook een belangrijke. Kijk je graag van je af of juist niet? Bedenk wat voor jou het beste werkt en richt je kantoor daarop in.

Natuurlijk licht is de beste optie

Licht is heel bepalend voor je kamer én je concentratie. Veel daglicht is natuurlijk de mooiste optie, maar wanneer je werkkamer maar een klein raampje heeft zal je zelf aan de slag moeten. Gebruik TL-lampen die koel wit licht verspreiden of ga voor dimbare lampen zodat je de intensiteit van lampen zelf in kunt stellen. Een betere concentratie zorgt voor beter werk.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *